Friday, June 10, 2011

MONOLOG : Thanx 4 shakin' ma jelly heart~


Salam...

Hmm...now dah bulan june...ni lah 1st entry aku utk bulan june ni...lame jugak aku xhapdet blog...aku dah xaktif berblogging mcm dulu...bkn xde story tp kekangan masa tu yg buat aku x seaktif dulu...

semenjak dua menjak nie aku terlalu sensitif...nk kte "red flag" bukan sbb kitaran tu dh sempurna...xtaula knp aku dah xsetabah dulu...dulu aku bley terima segala cacian, kutukan, dan gurauan org tp now aku rse aku ni hina plak kt dunia ni sebab org mula mempersoalkan kesempurnaan aku walhal aku xpernah amek tahu lgsg pasal org2 sekeliling...aku bknla kera sumbang yg xreti bercampur gaul dgn org lain tp aku tau batas2nya...bg ku diam itu lebih bgus dr bercakap bnde2 yg K.E.J.I...

makin aku diam, makin rancak plak org menindas n menghina aku...SABAR...btol..bnde2 mcm ni mmg byk bersabar...mmg besar dugaan yg ALLAH bg kt aku...sbb makin aku sabar n diam, makin byk penghinaan yg aku dpt...aku faham kalau nk bergurau sekalipon knp perlu libatkan aku yg xpnh nk menyibok hal org ni....sekelumit pon aku xpenah menyakiti hati dorg apetah lgi nk bergurau sbb msg2 lebey tua dr aku...tp aku xpaham knp dorg nk attract perhatian aku dgn menghina...

mgkin aku jd sensitif sbb org menghina aku tanpa sebab...kalo aku ske menghina dorg mgkin aku bley terima tp ble org menghina aku tnpa sebab bnde tu sgt terkesan kat hati aku...syabaslah ye pd korg sume...aku tau n sedar diri lgi sebagai makhluk ALLAH dimuka bumi nie aku mmg xsempurna...disebabkan penghinaan tu aku mengalir air mata di tmpt public...aku cube xnk fikir sgt hal tu tp ble kte duduk diam, merenung jauh...otomatik air mata akn keluar...aku xsedar air mata aku mengalir smpai lah seorg aunty cina ni tegur...xpernah aku jd mcm nie...selalunye aku tabah je...hmm dasyat sggh penghinaan yg aku terima kali nie...

xpela aku redha dgn ujian ni...thnx to en.boyfiey yg sudi dgr luahan hati ini n motivate aku supaya lebih patient n keep silent...mmg btol mulut org kte xley tutupkan hmmm...xpela zana sabar je k n berserah pd-NYA...pada en.boyfiey apa yg aku bley kata kan adalah, aku akan berusaha mendapatkan jiwa ku yg kental tu blik n aku akan sentiasa bersabar dgn perangai org2 sekelilingku...i promise~

kata2 nieh yg membuatku bersemangat utk meneruskan hari2 ku di SITU,


"HATI U KENA KUAT"
Thanx D coz owez by ma side....

*mntk ampun n maaf if k.ngah trksr bhs

No comments:

Post a Comment